Min vanliga underbara tisdag

2011-02-15 - 20:11:48


Det är en helt vanlig dag idag. En helt vanlig tisdag.
Sekunder och minuter passerar, precis som igår & i förrgår.
Jag vill hinna stanna upp och tänka, pausa tiden, bara för en sekund.
Men sekunderna fortsätter passera, oberoende av vad jag tycker.
Regnet kommer fortsätta smattra mot rutan, solen lysa på mig där jag går,
stjärnorna skimra på himlen som diamanter. Oavsett vad jag gör, oavsett vad jag vill.
Jag sitter här en vanlig tisdagskväll & nyss var det morgon.
Nu tittar jag ut i mörkret och lyssnar på ljuden som pågår utanför min ruta.
Detta härliga tissel å tassel. Jag tittar ut genom mitt mörka fönster och mina tankar fastnar på dig.
Min älskade, min finaste, min kärlek. Minuterna fortsätter ticka iväg.
Men jag sitter inte här i mitt kalla rum, jag tittar inte ut genom mitt mörka fönster.
Jag är hos dig. Jag sitter i din famn och du håller om mig.
Värmer mina kalla händer och kysser mig på kinden.
Berättar för mig hur mycket du älskar mig. Tid existerar inte i vår värld.
Där kan vi vara tillsammans varje sekund, varje minut.
Jag kommer aldrig behöva sitta hemma och titta ut
genom min ruta och se den kalla snön som ett täcke utanför,
som ett hinder mellan dig & mig. Jag kommer vara med dig, för det är där jag hör hemma.
I din varma famn. Där vill jag alltid vara. Spendera varje sekund. Andas in din kärlek.
I min dröm är jag hos dig alltid, varje minut. För med dig i min närhet, så kmr inte tisdag vara vanlig & enkel. Den kommer att vara alldeles underbar.

Jag älskar dig så mycket David
<3


Kisses & Hugs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0