Vill-ha a la Marie

2010-08-29 - 19:53:55
Heej =) idag så har jag varit ledig, mkt sköönt! det känns som om att tiden gått så fort på senaste och det är inte skillnad nu direkt ;P i skolan har vi börjat med latin och det är superkul tkr jag! dst diggar jag verkligen min nya klass, den kmr bli superbra är jag övertygad om! :) imr är de skola som gäller igen men vad spelar de fö roll när de imr bara är 4 dagar kvar tills jag & tjejerna drar till shtlm =D synd bara att mikaela kanske nt ska med =( lägger upp en vill-ha lista, nu innan jag ska till stockhoolm, all kmr från gina=) men ha det bäst, göllungar ;) <3

Politik & vetelängder!

2010-08-26 - 21:04:06
Heej söjtisar ;) hö-hö. Sry för att ja nt uppdaterade igår men de blev nt av, men jag har iaf sovit över med Malin två nätter i rad och det har känts skönt eftersom att nu när min syster flyttat till sthlm så blire lite ensamt här hemma:/ Clara, jag och Malin har varit som galningar på stan och kollat olika "politik bås" lr vad man ska kalla dt, vi försöker nämligen bli lite mer insatta i politiken för de är ju f*n vår framtid! men jag tror att gubbarna i båsen hatar oss lite för vi hade typ 100 000 000 frågor, hahah och sen när dom svarat tog vi en glass på macdonalds sen gick vi tbx med lika mkt frågor xD haha, Idag är det btw andra dagen med nya klassen och det känns riktigt bra faktiskt! alla verkar trevliga och språk inriktningen verkar riktigt grymt, första dagen fick vi (2 st)bull-längder (lr säger man vetelängder, don't know) och saft men de är så sjukt kul med oss svennar (Clara tkr de är typiskt svenne-beteende och jag håller med) hö-hö ;)för vi vill helst inte ta första biten av vetelängden utan vi väntar hellre tills ngn annan tar, hahah, när Matilda tagit en bit så kasta sig alla på bullarna, hahah, sjukt kul :P men det verkar iaf jättebra med allt tkr jag =) Nu tänkte jag ta en snabb joggingtur, sen duschen å sängen, undrar om jag hinner..hmm, tveksamt :P Men godnatt iaf, puss på er! <3

haha, saknar min syster<3

hahaha, Clara stod och garvade åt Freddes extreeeemt smickrande bild ;) haha

Water play

2010-08-20 - 21:38:48
Heej ! =) hahah, har massor av flum bilder sen ja va hemma hos Clara och badade med henne å Lovisa, de va super kul och vi hade jättetrevligt =) Vi tog bussen hem till Clara och badade i typ hundra år för att vi kom på tusentals lekar (vet att de nt låter så spec bra meeeen iaf) ;) hö-hö. Det låter förmodligen ännu konstigare om jag lägger till att vi lekte med en gummimadrass så jag struntar i att nämna dt ;) sen insåg vi hur sjuuuukt godis sugna vi va. Lovisa och jag åt t.o.m sallad (observera SALLAD) vi avskyr lixh sallad i vanliga fall :P så vi sprang barfota till kiosen för att upptäcka att det var semesterstängt, (!) fyfan va störande, men sen kom pappa som räddaren i nöden med en påse godis så thank god för det =) jag skämde typ ut mig lite för Claras styvmamma typ hatar mig för jag skrattade åt allting hon sa, för asså hon sa sjukt roliga saker:P typ började snacka om svenska tomater och jag kunde nt hålla mig så jag skyllde på Lovisa och ba "HAHA fyfan vilken rolig grimas Lovisa" XD hahah men iaf, som vanligt så hann vi nt med huvudtemat nämligen att se på film som egentligen va själva planen :P haha, men idag så har jag iaf jobbat, hälsat på släktingar och träffat Linda =) Snart är sommaren slut, dt är f*n sjukt hur fort tiden går..Ha de bäst iaf
Pussss

bild från när jag va ute en stund i solen =)

Nytt halsband & öronhängen =)

Ny baddräkt med :)

hahaha, lovisa snackar m. Mikaela och jag är glad ;)

muschtage- (hur fan stavas det!) kampen here we coome ;)

hahaha, jag kan nt sluta skratta åt den här bilden =D

Camping pics =)

2010-08-19 - 23:00:13
Hellu =)

Idag så har det varit värsta kaos-dagen, hehe, min syster ska snart flytta till sthlm p.g.a. att hon ska börja en skola där, det känns lite konstigt. Ska ju bli tråkigt att hon nt ska bo hos oss längre, kmr ju sakna att ha henne här..men är glad för hennes skull..konstig känsla =) men pappa och jag va ensamma på jobbet och timmarna bara svepade förbi så sen ringde Linda så fick skynda mig hem, så att ja skulle hinna va med henne innan hon drar till sthlm lix :) Nu laddar ja ner lite musik och tänkte typ lägga mig snart, ska upp imr å jobba en liten stund :)här kmr lite pics från när jag å flickorna tältade igår, de som va med var Mikaela, Lovisa, Malin, Clara å jag. Tack flickor för en as mysig dag, många pussar på er & resten av världen:)

Dagens outfit =) alting från HM utan jeansen från Vila =)

(känner att bakelsen nt passar nt i bild serien meeen..fick den idag &..den va god ;) höhö )

Camping a la Åminne

2010-08-18 - 23:05:09
Hej! =)  klockan närmar sig nu 11 & ja kom precis innanför dörren, har spenderat en sjukt trevlig dag hos Malin och en sjukt trevlig (misstolkas ej) natt i Åminne. Närmare bestämt på Vitvikens camping plats! =) Där tältade jag å flickorna, och jag tkr själv att det va rikigt mysigt eftersom att det låg precis vid en underbar sandstrand, vi satt vid brasan och snackade och resten av tjejjorna badade men ja å malin stannade i tältet och malin satte igång rökelse och vi played cards =) MEN Malin får (av okänd anledning xD) för sig att hon ska ta upp rökelsen, som ligger på en pappersbit) och ta den till ansiktet, sedan så "bränner hon sig i ögonen" på ngt konstigt vis, hahah, och hon kastar rökelsen åt mitt håll och den hamnar i Claras sovsäck, den smälter rakt igenom och jag får extrem panik för att hela tältet ska börja brinna lr ngt, så jag skriker åt malin att hon måste släcka det, hon tar sin vitamin dryck och kastar på sovsäcken...måste jag säga att sovsäcken luktade lite konstigt när jag skulle sova i den..XD Meeen när vi skakade ut den nästa dag så försvann lukten, men Claras mamma blev ickke så glad (rätt förståeligt tkr jag) Men det ordnade sig! De blev iaf en toppendag med tjejerna, och på morgonen nästa dag så vaknade alla sjukt tidigt och vi gick upp till Åminne Livs och handlade frulle, sen käka vi den på stranden =) Muy acogedor ! Lägger upp lite bilder imr =) Har förresten köpt en massa finfina kläder som ni får lite pics på imr, men ska verkligen försöka att sluta shoppa så extremt mkt :/ Malin har lovat att give me a helping hand med det! Lika bra att ja skriver de här så att ja kmr ihåg dt ;) hö-hö. De är btw bara typ 5 dagar kvar tills vi empezamos en el colegio igen :/ Men ska bli rätt kul faktiskt =) ni får bilder från tältningen imr =) FÖRRESTEN så hände värsta läskiga saken, på samma kväll som vi tältade så va det typ en gubbe som brann inne bara en liten bit bort från där vi va, nt alls långt..sjukt läskigt :/ rest in piece på honom! meeeeen.. hmm..skriver kanske mer om tältningen imr ifall ja kmr på ngt värt att tell u ;)

Pussipusss

New in the closet =)

2010-08-12 - 19:00:53
Heello =)

Lovade att lägga in en dagens outfit så slänger upp några bilder på ett par av mina senaste inköp på samma gång ;) hahah =) Hoppas ni har de finfint, själv har jag varit ledig idag och då har jag mest tagit de lungt, solat lite medan de ännu är bra väder :)

Ny spets klänning från Nelly + ny transparent blus från Only =)

Ny spets tröja från Nelly (+ en likadan till i svart)

Ny kofta, halsduk och skärp från HM =)

Hola (?) + Cup Cakes ;)

2010-08-12 - 17:28:22
Heej =) länge sen jag bloggade nu känner jag :/ really sorry! har hänt en hel del senaste tiden, en otroligt massa shoppin' hihih* slutar snart jobba på Coop, ska bli så grymt skönt :) jobbar lite på mammas jobb med, kom in en spanjor igår och sklrt säger mamma "jahaa är du från spanien, min dotter ÄLSKAAAR ju språk, särskilt spanska" hahah, fett pinsamt för mig då han typ trodde att jag pratat spanska i typ 100 år och började snacka spanska med mig, jag ba höhöh, Hola! ;) näejmen de gick faktiskt bra men iaf, :P ångrar mig lite att jag nt spelade typ skitdålig och ba HOLA, (hola betyder hej men det uttalas Åla) höhö, undrar om ni fattar vad jag menar elr om detta blev värsta inside joke med mig sjl xD whatever! ;) Igår träffade jag flickorna på stan och vi gick på medeltids markanden, de va myspysigt =) men alla va typ helt slut eftersom att resten sovit över dagen innan och somnat runt 5, så jag gick där helt pigg och glad och resten typ sov ;) haha, Mikaela envisades med att hon ville ha ett kanderat äpple och sedan vandrade vi vidare till glassbaren =) De va iaf trevligt att träffa allihopa igen, känns som evigheternas evighet sen vi sågs sist, alla har ju jobb såå :/ men snart ska vi dra iväg till sthlm iaf! är iofs ett tag kvar men iaf, den fjärde september drar vi dit =) detta blev ett rätt långt inlägg känner jag och egentligen är jag inte klar på långa vägar om jag skulle uppdatera er helt å hållet, meeeen det får räcka med detta inlägg ;)  (lovar iaf att lägga in en "dagens outfit" later on) puss å kram så länge =)

haha, Clara, Lovisa och Cup Cakes ;)

Mumma för töisen ;) Lovisa står för dessa små masterpieces ;)