Män har det lättare?

2010-01-12 - 22:05:26
Hejhallå! Idag har jag gått till halv 5 i skolan, vilket med andra ord betyder att dagen nt varit såådär jätte pigg x) meen det fungerade! :) Jag hade 19 poäng av 24 på matteprovet så jag är jätteglad :)  En sak som jag har tänkt på mkt på senaste tiden är hur bra killar egentligen har det! Dom behöver fan knappt göra ngn ting för att bli "accepterade" egentligen, medan vi tjejer exempelvis både har mens, måste föda barn, sminka oss, ha snygga kläder för att passa in, fett jobbigt! Stör mig också på folk som Anna Anka som klagar ner på hela kvinnligheten och man anses som ful och okvinnlig om man inte håller sig till hennes kriterier eller sminkar sig tills man är 102?

Om en kille ligger med för många tjejer så anses han som en hingst och hans kill kompisar klappar honom på ryggen och han får typ status för det, medan om en tjej skulle ligga med många så skulle hon få en hor stämpel och dåligt rykte, det tycker jag är grymt konstigt egentligen. Killar har ju också en del krav på sig förstås men i min åsikt så verkar det som om att vi tjejer har måånga fler oskriva lagar att uppfylla :/ Bara en "liten" tanke. Sleep Tight :)<3

Jag älskar livet som tjej, men jag tkr det är tråkigt med alla ideal som kretsar kring oss hela tiden. Vore kul med ett friare liv utan förutfattade meningar och ytlighet:)


Kisses & Hugs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0