1700 talet, come back!

2010-04-08 - 19:40:51
Är de bara jag som ibland önskar att man kunde få leva på typ 1700-1800 talet istället? :)

Det verkade så himla mysigt då, med långa vackra klänningar, korsetter, herrgårdar, häst & vagn och ni vet, allt sånt dära:) Som exempelvis i typ "Pirates of the Caribbean" jag vet ju att om jag spolades dit så hade jag förmodligen ångrat mig ganska fort men tanken är rätt skojjig. Undrar hur jag sett ut i en 1700-talets klänning? ;) höhö* förmodligen en syn för gudarna alltså x) Men gräset är alltid grönare på andra sidan (tror vi)fast vi har de bättre nu, även om de vore häftigt att få springa omkring i vackra sidenklänningar hela dagarna och använda hattar på stan utan att folk skulle tro att man va totalt dum i huvudet :D att få leva en dag på 1700 eller 1800-talet hade räckt för mig! fifan va kul det hade varit:) fast misstänker att 1700-tals människor inte hade varit lika glada över att jag kommit på besök, vi är ju så frispråkiga nu och vårat språkbruk hade nog fått oss hängda under 1700-talet XD haha! Det som fick mig att börja tänka på de här är filmen "Marie Antoinette" som är en väldigt bra film! Watch it! ;)

filosofi, filosofi..aldrig får man nog utav den:) puss


Kisses & Hugs
Postat av: lillaclara

Om du åker till 1700-talet förljer jag med :) och så kan vi bo tillsammans med Marie antoinette och kungen i deras slott!

2010-04-09 - 13:20:03
URL: http://littleclara.blogg.se/
Postat av: Marie

haha, va bra jag lovar att jag ska informera dig först om jag drar på semester till 1700-talet allså;) haha, jaa de låter finfint de! =) :D

2010-04-09 - 20:53:44
URL: http://baramariie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0