Lite amerika helt enkelt =)

2011-07-14 - 22:35:30
Hejhopp! Nu är jag äntligen tillbaka..eller aa..för 2 dagar sedan x) Har varit en aning för trött för att skriva här och mina fingrar är vana vid amerikanska tangenter så de skriver automatiskt a eller o istället för å,ä,ö störande!! =D haha hursomhelst så är det väldigt skönt att vara tillbaka även om jag faktiskt trivdes och hade jättekul i Amerika, har shoppat ganska lite (för att vara mig alltså xd) nio par nya skor, tre linnen, en jeansjacka, två nya mascaror, presenter till elin, lite nya sassy underkläder, en trasig äggklocka (för att jag blev HELT kär i den, den föreställde en cupcake, hur söt som helst och såå typisk USA) , sen köpte jag tre nya halsband från forever21 + 2 nya ringar =) sen köpte jag också typ fyra nya jeans och två nya jeans shorts ;) har kanske glömt ngt men whatever =P Hade skitkul i newyork, jag och Malle har besökt centralpark, timesquare och John Lennons minnesplats + platsen han blev skjuten och där träffade vi värsta trevliga killen som vi gick ut på krogen med dagen efter, jättetrevligt!

Älskar USA för människorna som alltid är så sociala och trevliga, de kommer fram och säger vad de tycker & är allmänt trevliga inte alls som i sverie där alla är värsta blygisarna! =) De kom fram en tjej tills oss bara för att berömma mig och Malle för våra hår för att vi klippt oss samma dag, det hade aldrig hänt i Sverige är jag övertygad om =P

Flygresan till USA var jättehärlig, maten var supergod och alla hade varsin tv där man kunde se på ett gäng olika filmer eller spela spel eller lyssna på musik, man var underhållen hela resan! När vi kom fram var det mörkt och luften var ljummen, men ändå väldigt varm, kändes precis som i Thailand tyckte jag! USA är ett ställe som jag tycker att man måste ha sett innan man dör, allting är så jäkla stort och modernt att det inte finns några ord! Människor och trafik e.v.e.r.y.w.h.e.r.e ! Jag och Malin bodde hos hennes kusin och våra dagar bestod av att äta frukost på Starbucks, försöka lösa mysteriet med subway (!) att kunna betala en biljett var i stort sett impossible..tills vi insåg att man var tvungen att trycka på koden mer än en gång..höhö..(pinsamt), dagen fortsatte med trängsel bland alla dessa tusentals människor bärandes på tusentals shoppingkassar från Alldo, Bakers och Forever21, våra favoritaffärer! Malle och jag insåg väldigt snart att det var bäst om vi sparade shoppandet till the mall i Philly för att inte dö i värmen bland alla människor försökandes shoppa! Så vi åkte runt en hel del och tittade på staden som aldrig aldrig sover, it was nothin but amazing =) Vi har gjort så mycket kuliga grejer, ätit bakis pizza (inkl tårta och muffin) kl 5 på morgonkvisten i manhattan, shoppat, varit på skönhetssalong, rökt frukt med mannen som vaktar lägenheten där John Lennon sköts och som har hälsat på Yoko Ono!! Köpt nio vs fem par skor på en dag, gått vilse sisådär hundra gånger, skrattar ihjäl oss åt de dansande ryssarna på Malins morbrors frus 50års fest, äter munkar till frukost, tappat kassen med packning så att den gick sönder på en helt folkfylld gata mitt i manhattan (malle lyckades med denna bedrift), Varit inne på en bagel affär där thomas brolin brukade köpa sina baglar (han brukade köpa med lax så malle&jag gjorde också det, mogna som vi är ;) haha) Jag har haft det helt super i USA även om jag längtat hem till min familj, vänner och David många ggr =)

Det värsta med Amerika:

"
ALLA är tjocka, man blev shockad om man såg en smal person liksom, kan citera vad seven-eleven snubben sa till mig och malin "u girls look amazing, american women looks like beasts" HAHA

Det är omöjligt att få tag i ngt ätbart som inte har sisådär..en miljard kalorier och är dränkt i fett XD nyttig mat existerar ickke! Det finns dock en miljard "MAKE YOUR OWN SALAD" ställen som är SÅ störande, man vet inte hur dyrt det blir fören man redan gjort en sallad därför att för varje ny ingredient kostar det extra och man måste välja ett visst antal ingredientser, dessutom orkar man inte tänka när man är trött och hungrig utan man vill bara ha en menu och välja ngt färdigt! =P   "


Hahaha vi frågade Malles kusin om han visste ngt om Fredrik Reinfeldt och när Carlitos sedan skulle söka på dennes namn för att få upp en bild så skrev han precis som det han hört "Ray Felt" hahah, jag och malle tyckte de va jättekul, =) Vi bodde även på hotell en natt i USA i Oceancity i Maryland där bodde vi precis vid havet och hade två pooler och precis utanför en stor nöjespark så de blev lite läskigheten innan vi åkte hem =D åkte två karuseller som bägge två åkte upp och ner konstant, riktigt roligt! sen åkte vi parisehjulet och en "skräck bana" sedan så började lebben i kassan fråga vilken relation jag och Malin hade till varandra så vi gick till nästa nöjespark istället XD hahah =D

Lägger upp bilder ifrån resan =)

Första dagen i USA var det Gayparad så det var omöjligt att komma fram, folk överallt!

Utanför huset vi bodde i in Philly!

På en irländsk pub i Oceancity, såå mysigt! =) (Malle och sin pappa på kortet)

Jag, Malle, Sofia och Kristen på Olgas 50års fest =)

Malin och jag blev målade av en gatumålare =D

I Timesquare =D <3























Amerikanska ekorrar är världeens sötaste ever, så tama och gulliga! <3


Malle på skönhetssalongen ;)





















Kisses & Hugs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0