Min diagnos klarställd i "Hela Gotland.se"

2009-11-17 - 21:03:33
haha;P Idag när jag kom hem från skolan så sprang mamma fram till mig med en artikel hon tagit ut från datan och det var gryymt läskigt! Eftersom att de i princip stod om mig i tidningen, jag kände igen mig helt och hållet, scary. Det stod att allt fler lider av shopaholic beroendet som tydligen är likaväl som spel eller tobak beroende.."Man kan tala om ett beroende när hela tillvaron sätts på spel- om man inte har kontroll över inköpen, om shoppingen är ett sätt att fly från den gråa vardagen och om hela familjen blir drabbad av att man ljuger och manipulerar för att gömma sina inköp" he-he, allt stämmer kanske inte in i artikeln jamenar, jag lever inte snålt eller lånar pengar resten av månaden efter mitt studiebidrag, däremot så kanske jag inte lägger ut lika mkt på fika och mat ifall jag vill ha ett par sjukt snygga skor (a) men asså jag tror jag börjar bli beroende..jag är konstant sugen på att köpa ngt nytt och hahahha, min mamma påpekade x-tra noga att de stod att man va beroende om man fösökte gömma sina inköp eller hitta på bortförklaringar..(aa) jag är Såå oskyldig allså.. t.o.m mamma har börjat märka att jag gömmer mina inköp...då är man inte lite guilty allså:P Idag i skolan såå var de baara tråkigt, låång dag med massa jobbigt plugg! och på slutet av dagen så fick jag skratt attack med Clara & Mikaela på stödmatten..gubben som vi skulle ha såg ut som en bulldozer i fejjan så de va väl inte så konstigt, dst va vi grymt trötta (dvs jag var det & smittade av mig xD) han ba "va seriösa nu, sluta tramsa" och ni vet om ngn säger till en att man måste va tyst..då är de heelt OMÖJLIGT att vara tyst, då skrattar man ännu mer:D :P Pusssss

Just nu så har jag shoppingförbud, måste försöka övervinna mitt beroende! blir svårt! </3


Kisses & Hugs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0